FANDOM

BB-1 (ook wel Bote of Botebot) was de eerste developer en bedenker van vriendenland

Vriendenland Edit

Nadat het klassieke Fantasiespel gestopt was, vond BB-1 dat er een nieuwe versie voor een fantasiespel moest komen. Dit werd Vriendenland.

Het spel was geinspireert van TribalWars en World of Warcraft.

er waren verschillende kingdoms op een map, met 1 groot land in het midden die alleen veroverd kon worden dat je de rest van de map in bezit had, en elke eerste warme zomerdag zou de map gereset worden door de bron van het water.

het doel was neutralie te veroveren, de eerste die dat lukte was roel.

Later kwamen er steeds meer regels bij, die niet genoteert warden, BB-1 werd verantwoordelijk omdat hij spelleider was geworden. om dit problem op te lossen, kwam er een reboot en de komst van...

Vriendenland REBOOTED Edit

Dit hield in: Strenge reboot en nieuwe regels. dit spel was een mix tussen het oude fantasie spel en het nieuwe vriendenland, nu een spinoff van alle fantasie die er in gebruikt werdt. dit maakt het een ander universium dan de eerste Vriendenland was, maar wel een remake van die orginele werelden.

Vriendenland REBOOTED had beter resultaten dan de eerste Vriendenland, maar er zaten nog steeds fouten in. na een tijd heeft BB-1 Vriendenland Rebooted doorgeven aan Mathijs, en bleef de website wel beheren.

Vriendenland Craft en Vriendenland Craft Rewritten Edit

Toen dat spelers zich steeds volwassender voelde, dreigde vriendenland te eindigen, Vriendenland Craft

Site

Vriendenland Craft,s first site

werd gecreert met BB-1,s eerste mudpack.

Vriendenland Craft Scrapped version Vriendenland Craft,s Scrapped version was vrij instabiel. Het leger system werkte, maar er was veel lag en vernietiging door fouten in het system. Deze versie werd gescrapt

Vriendenland Craft Pre Alpha VL Craft werdt een Nieuwe kans voor het project, en het werkte eerst ook! Er waren kingdoms, geen vernietiging, en weinig tot geen lag!

hoewel, de regels van het spel waren niet zo goed bij het begin. Kingdoms stonden te dicht bij elkaar en ingesloten door andere kingdoms, en dat zorgde weer voor lag. na een hacker aanval was de versie gesloten voor openbaar publiek.

Vriendenland Craft Rewritten De laatste kans voor Vriendenland noemde de developer het. het had een streng beveiliging, en anti grief-system, een beveiligde hub gebaseert op een RPG village waar characters in rond lopen.

Deze versie is pas geopent in Beta, onder de naam EARLY ACCES om de spelers eraan te herinneren: het is nog niet af!

Hulp aan projecten van anderen en gezamelijke projecten Edit

Vriendenland 2016 real life combat system BB-1 helpt mee aan het bedenken van een nieuw eerlijker combat system voor projecten als VL NW (New World) en VL RB (rebooted).

Vriendenland New World BB-1 heeft tips en links gegeven, ook heeft hij geprobeert wat extra,s ervoor te maken en de site getest. hij heeft daarna de website en forums hermaakt en verbetert

Vriendenland Battle Edit

BB-1 heeft wat levels gemaakt in de command block version, en een logo gemaakt. ook heeft hij een kopie van de VL CR (Craft Rewritten) engine gegeven om de verloren tijd in te halen.